torsdag 19. april 2012

VÅR!! Babyblomster!

Hei igjen - da er jeg endelig tilbake på siden min. tenk jeg har blitt betsemor til en fantastik liten gutt Matteo! deter SÅÅÅÅÅ hyggelig å kunne få lov til å følge med på hans utvikling.
Matteo er snart 5 mnd!
 Hadde vel tenkt å redigere bloggen min  endel først, men skitt au, jeg kjører som den er foreløpig.

Idag kom pakken jeg har ventet på - babyblomster fra Hobbyplanter.no! Og der kom de små " babyer" med kraftige pelargoniaer og lobeliaer! Fantastisk!


I tillegg vant jeg premie på Facebook siden deres med verving og vervepremien i form av
5 små Hot Pink, rosa petuniaplanter som fulgte med i pakken! Petunaiaer har jeg aldri prøvd før, men disse skal plantes i en hengeampel og så får vi se om hva jeg synes i løpet av sommeren!



Så foreløpig fikk de kun en god dose vann og satt i "lekegrinden" i vinduskarmen, så får jeg i helgen plante de om til noen foreløpige potter. Jeg tørr jo ikke sette de ut enda, det er kaldt, vind og regnfullt på Østlandet for tiden, så de får stå inne i stuen så lenge. De får godt følge av mine egenproduserte pelargoniar som er stiklinger fra fjorårets flotte planter! Er veldig stolt av at jeg fikk det til, de har stått i kjelleren i vinter og fikk komme frem i februar. Da plantet jeg de om i de store sommerkrukkene, 4-5 i hver potte. Ser ut som de trives og har det bra!.

I tillegg har jeg vært på hagesenteret idag og kjøpt frø til hyttas grønnsaksbed, flere typer reddiker, salat og squash. Flere av de skal i jorden så fårt vi kommer oss til hytta!

Ha en praktfull vår - kos deg med alt det den bringer av liv og røre

Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar