mandag 22. oktober 2012

Rømmedressing

Det er mandag, det er grått i været... "To do" listen er temmelig lang, ja det straffer seg med mange hobbyer. Jeg har en bestilling på kort for svigerinnen min, jeg skal begynne på julekort, slektsforskningen min trenger sårt litt oppdatering, ett strikketøy eller to skulle vært jobbet med, husrydding, klesvask, tur med hunden.... ja,ja kjedelig er det ihvertfall ikke!
Til middag idag lagde jeg en superenkel rett med en kjempegod saus til som jeg bare må dele! Kokte penne-pasta i mange farger, kokte et par biter salma-laks fra fryseren og dette blir jo temmelig kjedelig uten noen ekstra smaker, ikke sant?? Så jeg stupte inn i kjøleskapet, fant litt rømme, hakket en halv chilli, en liten rødløk ble også hakket samt en håndfull med fersk koriander fra vinduskarmen. I tillegg littebittegranne sukker. Så tok jeg en teskje med Garam Masali i til slutt. Rørte sammen og lot det stå litt for å få ut smakene! 
Herlig på toppen av laks og pasta!


Av alt jeg skulle gjort så prioriterer jeg tur med hunden nå, så får vi se hva kvelden bringer. Strikke kan jeg jo gjøre til 71 gr nord ihvertall for å multitaske litt :-)

Hva bedriver du med en mandagskveld?

ha en fin kveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar